1. Általános tudnivalók

A mediatorkft.hu weboldalon elérhető online áruházat a “MEDIATOR” Kft. (továbbiakban Vállalkozás) üzemelteti.

Vállalkozás adatai:

  • Székhelye: 5600 Békéscsaba, Tessedik utca 13.,
  • Képviselője: Zsóri Tihamér,
  • Adóigazgatási azonosítószám: 11045483-2-04,
  • Cégjegyzékszám: 04 09 002377
  • A kapcsolattartás elektronikus levelezési címe: info@mediatorkft.hu

Tárhely szolgáltató adatai (www.mediatorkft.hu – Kezdőoldal és a Webáruház vonatkozásában):

  • Neve: MikroVPS Kft.
  • E-mail címe: info@mikrovps.hu
  • Székhelye: 7150 Bonyhád, Jókai Mór utca 3.

A vállalkozás az ÁSZF-ben ismerteti a Webáruház szolgáltatás igénybevételének általános feltételeit, a vállalkozás és a vásárló jogait, kötelezettségeit. Vállalkozás online áruházában (Webáruház) történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges az ÁSZF-ben meghatározott módon. A webáruház szolgáltatásait regisztrált vevők tudják igénybe venni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat. A webáruház-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele az ÁSZF elfogadása. A feltételek elfogadásának minősül, ha a vásárló a szolgáltatást igénybe veszi, azaz rendelést ad le a Webáruházon keresztül.

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően, a Vállalkozás Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadók. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt cégünk nem iktatja, ezért utólag nem hozzáférhető.

Fogyasztói panaszkezelés, panaszügyintézés.

– Személyesen szaküzletünkben vagy az info@mediatorkft.hu e-mail címen történik a panaszok kezelése, a panasz jellegétől függően.

  • A Webáruház szolgáltatással kapcsolatos reklamációkat kivizsgáljuk és a bejelentést követő 14 naptári napon belül választ adunk.
  • A termékekkel kapcsolatos jótállási, szavatossági igényeket a „Jótállás, szavatosság, reklamáció” fejezetben ismertetettek szerint kezeljük.

– Békéltető testületi eljárás

Amennyiben a jelen ÁSZF-ben ismertetett eljárás során nem sikerül panaszát rendezni, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. §-a értelmében az Ügyfélnek fogyasztói jogvita esetén lehetősége van a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületeknél a Vállalkozással szemben eljárást kezdeményezni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő, illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel (Vállalkozással) közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Testülethez. A békéltető testületek elérhetőségéről, az eljárás menetéről, a hatáskörükbe tartozó ügyekről az alábbi weboldalon kap tájékoztatást: www.bekeltetes.hu

– Online vitarendezési platform
A békéltető testületi eljárás mellett az Európai Unióban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben élő állampolgárok igénybe vehetik az Európai Bizottság által üzemeltetett online vitarendezési platformot is. Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr

 

  1. Webáruház szolgáltatás

A szolgáltatás területi hatálya

A Vállalkozás által üzemeltetett Webáruház szolgáltatás az internet sajátosságai miatt belföldről és külföldről is elérhető, azonban Vállalkozás jelenleg csomagküldési tevékenységet csak belföldre végez.

A szerződéskötés lehetséges nyelve magyar.

Rendeléshez szükséges adatok

  • Név vagy Cégnév
  • e-mail cím
  • adószám
  • teljes cím

Rendeléshez opcionálisan megadható egyéb adatok

  • Telefonszám
  • Megjegyzés

Vállalkozás a fent említett adatok tárolásával kapcsolatban a következő nyilatkozatot teszi.

A vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával az adatok tárolására, archiválására és kezelésére a Vállalkozást bízta meg, aki vállalta az adatok bizalmas kezelését, azokat a fennálló jogviszony alapján harmadik félnek nem adja ki és szerverein biztonságosan tárolja. Ennek részletes szabályozása az Adatkezelési tájékoztatóban található.

 

  1. Szerződés létrejötte

3.1. Megrendelés

A szerződés a Vállalkozás internetes felületén (Webáruházban) leadott megrendeléssel, a jelen szerződési feltételek elfogadásával jön létre.
Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a megrendelő által megadott adatok (pl. név, megjegyzés mező, stb.) sértő kifejezést tartalmaz a megrendeléseket érvénytelennek minősítse. A vásárló a termékkínálatból szabadon válogathat, azokat kosarába helyezheti, ezután a bejelentkezés nélkül kosarába gyűjtött termékekre rendelési igényét leadhatja. A rendelési igény beérkezéséről a Vállalkozás Webáruház rendszere lehetőség szerint azonnal visszaigazolást küld a megrendelő e-mail címére. Amennyiben a megrendelőhöz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a megrendelő ajánlati kötöttségei megszűnnek. A rendelés feldolgozása után a megrendelő e-mailben újabb értesítést kap a termékek bolti átvételének várható idejéről.

A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Jelen feltételekről írásba foglalt szerződés nem születik, azt a Vállalkozás nem iktatja.

3.2. Rendelés menete

– Vállalkozás weboldalán, a webáruház szolgáltatást igénybe vevő nem természetes személyek (továbbiakban Vásárló) a Webáruház termékkínálatból bejelentkezés és regisztráció után kosárba helyezheti a megvásárolni kívánt terméket a termékkel egy sorban lévő (a sor jobb szélén látható) „bevásárló kocsi” ikonra kattintva. A kosárban a termék darabszáma változtatható, egy-egy termék vagy a teljes kosártartalom törölhető. A kosárban lévő tételek mennyiségének módosítását követően a kosár tartalma automatikusan frissül.

Felhívjuk a kedves Vásárló figyelmét, hogy a kosárba helyezett termék technikai okokból NEM kerül azonnal lefoglalásra Vállalkozás árukészletéből, a kosárba helyezett termék tehát nem jelent tényleges foglalást! Bár törekszünk a készletinformáció gyakori frissítésére, előfordulhat, hogy adott termékre egy időben több rendelés érkezik. A rendelés Vállalkozás általi feldolgozása után küldött e-mail tartalmazza a termék tényleges átvehetőségéről szóló információkat.

– A termékek kiválasztása után a „Kosár megrendelése” gombra kattintva a vásárlónak meg kell adnia legalább az alapvető kapcsolattartási adatokat (név, e-mail cím).

– A „Megrendelés feladása” gomb megnyomása után a rendelési folyamat lezárul, a rendelés a Vállalkozáshoz továbbítódik.

– Vállalkozás Webáruház rendszere automatikus e-mail üzenetben értesíti a Vásárlót a rendelés beérkezéséről. Az automatikus értesítés csak a rendelés beérkezését igazolja vissza, nem jelenti a rendelés elfogadását, feldolgozását!

– Vállalkozás újabb e-mail üzenetben tájékoztatja Vásárlót a rendelés feldolgozásáról, a rendelt termék vagy termékek várható átvehetőségéről.
A rendelés feldolgozása Vállalkozás szaküzletének nyitvatartási idejében történik, a feldolgozásról szóló visszaigazolás legkésőbb a beérkezéstől számított 24 munkaórán órán belül (nyitvatartási időben) kiküldésre kerül.

– Amennyiben a rendelt termék raktárról nem elérhető, Vállalkozás beszerzési folyamatot indít el adott termékkel kapcsolatban. A termék beérkezése után Vállalkozás e-mail üzenetben (kérésre telefonon vagy SMS-ben) tájékoztatja Vásárlót a termék átvehetőségéről.

– A Vásárló által rendelt termékek átadás/átvétele a Vállalkozás telephelyén (szaküzletében) történik.

3.3. Fizetés

A Vásárló a vásárolt áru és/vagy szolgáltatás ellenértékének teljesítését az alábbi módokon oldhatja meg:

  • Bolti átvételkor készpénzben vagy bankkártyával.

A vállalkozásoknak minden esetben a fizetési módnak megfelelő számlát vagy nyugtát állít ki.

 

  1. A Vásárló jogai és kötelezettségei

4.1. Elállás joga, módja

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót az adásvételre irányuló szerződés esetén a terméknek a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhet a megrendelő az elállási jogával. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.

Nem gyakorolható az elállási jog a digitális liszensz valamint dobozos formában értékesített szoftver esetén amennyiben a doboz felbontásra került. (45/2014-es kormányrendelet 29§. alapján.)

Vállalkozás követelheti a nem rendeltetésszerű használatból, szállításból vagy tárolásból adódó anyagi kár megtérítését. Amennyiben a visszahozott áruról vélelmezzük, hogy károsodott és ez a károsodás a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be, a fenti rendelet értelmében, a termékben okozott értékcsökkenés megtérítését a Vállalkozás követelheti a megrendelőtől. Felek a csomag károsodásának bizonyításaként kölcsönösen elfogadják a Vállalkozás által, a visszaérkezett áru felbontásakor készített videófelvételt.

4.2. Elállási jog gyakorlásának menete

Vásárló elállási szándékát jelezheti az elállási nyilatkozat kitöltésével és elérhetőségeinkre történő elküldésével. Az elállási nyilatkozat weboldalunkon az információk menü elállási nyilatkozat alpontjában érhető el. Postai úton történő jelzés alkalmával Vállalkozás a postára adás időpontját veszi figyelembe. Amennyiben Vásárló ily módon jelzi elállási szándékát, köteles ajánlott küldeményként feladni a jelzését, hogy igazolni tudja a postára adás dátumát. A megrendelt terméket Vásárló a szaküzletbe történő személyes bevitellel vagy postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Vállalkozás címére. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat Vállalkozásnak nem áll módjában átvenni! Vásárló kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen csomagolásból, tárolásból vagy szállításból eredő károknak megtérítése nem Vállalkozást terheli. A visszaküldött áru Vállalkozáshoz történt beérkezését követően videókamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék vizsgálata. A termék visszaérkezését követő tizennégy naptári napon belül, amennyiben az nem sérült, a vásárlással megegyező módon (készpénz vagy átutalás) Vállalkozás visszatéríti a termék vételárát.

4.3. A jogviszony megszűnése

A Webáruház szerződési feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg Vállalkozás a Webáruház-szolgáltatást biztosítja, illetve a megszűnés előtt kezdődő, de még lezáratlan ügyekre, azok lezárásáig. Regisztrált Vásárló bármikor kérheti a szerződés azonnali hatályú megszüntetését, amennyiben nincs folyamatban tranzakció és egyik fél részéről sem áll fenn követelés. Ezt személyazonosságának igazolása után tudomásul vesszük és a felhasználó bolthasználati lehetőségét megszüntetjük a regisztrációjának törlésével. Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy a vásárló által a Vállalkozás érdekeit sértő magatartása esetén indokolt esetben a szerződést egyoldalúan felmondja.

4.4. Vállalkozás felelősségének kizárása

Vállalkozás sem anyagi sem erkölcsi felelősséget nem vállal a következő esetekben.

  • A Vásárló/felhasználó figyelmetlensége, gondatlansága által vagy szándékosan okozott anyagi károk esetén.
    (Pl. termék fizikai sérülése, nem megfelelő használat, túlfeszültség, villámcsapás, nem megfelelő vagy káros szoftver használata, eszközt készüléket működtető szoftver módosítása, törlése, stb.).
  • A Vásárló/ felhasználó által szándékosan vagy hanyagsága eredményeként elkövetett visszaélések, abból származó károk esetén.
    (Pl.: téves rendelési, kapcsolattartási, számlázási adatok megadása, adatok harmadik személynek történő kiadása, egyedi szoftverkulcsok elvesztése, megrongálása, harmadik félnek átadása stb.).

 

  1. Szerződés teljesítése, jótállás, szavatosság, reklamáció

5.1. Szerződésszerű teljesítés követelményei

A szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:

  •  
    • meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak;
    • rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
    • rendelkeznie kell azon tulajdonságokkal, melyeket a vállalkozás vagy képviselője nyilvánosan kijelent (pl. hirdetés, szóróanyag, stb. útján);
    • alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott célokra, amelyet a fogyasztó a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott
      (Pl. fogyasztói megkeresés alapján termék ajánlása az adott célokra.)
    • rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárt, valamint a szerződésben meghatározott tartozékkal, használati útmutatóval
      (pl. csomagolás, üzembe helyezési utasítás, ügyfélszolgálati támogatás);
    • biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket;
    • a szolgáltatás (áru, termék), alkalmas kell legyen azokra a célokra, amelyet jogszabály, műszaki szabvány vagy ezek hiányában irányadó magatartási kódex előír;
    • amennyiben a Vállalkozás mintát, próbaterméket biztosított a szerződéskötés előtt, a szerződés tárgyának meg kell felelnie a próbaverziós termék tulajdonságainak.

5.2. Hibás teljesítés

Polgári Törvénykönyv szerinti hibás teljesítés (Ptk. 2013. V. 6:157.§))
Főszabály szerint a kötelezett (Vállalkozás) hibásan teljesít, ha a szolgáltatás (termék) a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése (2022. január 1-től: 373/2021.(VI.30.) Kormány rendelet.)
Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó.

Nem teljesít hibásan a kötelezett (Vállalkozás), ha a jogosult (Vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Termékeink minőségére a jogszabályok szerinti mértékű szavatosságot, illetve jótállást (garanciát) vállalunk.
A Vásárló jogosult reklamációját, észrevételeit írásban eljuttatni a Vállalkozáshoz. A reklamációt a Vállalkozás köteles megvizsgálni, az eredményről és a további teendőkről írásban értesíteni a Megrendelőt.

 

5.3. Kellékszavatosság (áru adásvételére vonatkozóan)

A kellékszavatosság olyan meghibásodásra vonatkozik, amelynek az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezt nevezik rejtett vagy gyártási hibának is).
Bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (Vállalkozás) a termék hibájáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Kellékszavatosság időtartama új termékeknél: két év.
Kellékszavatosság időtartama használt termékeknél: minimum egy év.

  • Egy éven belül a termék meghibásodása hibás teljesítésnek tekinthető, ha a kötelezett, nem tudja bizonyítani a hibátlan teljesítést.
  • Egy éven túl – vitás esetben – a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék már a teljesítéskor hibás volt.

Kellékszavatosság keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

  • elsősorban kijavítást vagy kicserélést követelhet választása szerint, kivéve ha a választott szavatossági igény teljesítése:
    • lehetetlen (pl. megszűnt termék), vagy
    • a vállalkozásnak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a szavatossági igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
      (Pl. hibás, de javítható termék esetén nem követelhető automatikusan a termék cseréje ha ez többletköltséget okoz a vállalkozásnak, vagy fordítva, ha a javítás költségesebb, mint a termék cseréje, akkor a csere is felajánlható javítás helyett.)
  • másodsorban a vételár arányos leszállítását igényelheti  vagy elállhat a szerződéstől választása szerint, ha
    • a vállalkozás a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, vagy
    • vállalkozás e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy
    • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az árut megjavítani vagy kicserélte azt, vagy
    • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
    • ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye de a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át, azonban az áttéréssel okozott költséget, köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Nem érvényesíthető a szavatossági jog, ha a kötelezett (Vállalkozás) bizonyítja, hogy a termék hibája vagy a hibát kiváltó ok a teljesítés UTÁN keletkezett (pl. a hibát kiváltó sérülések a terméken, nem rendeltetésszerű használat, egyéb külső, a termék működését, hazsnálhatóságát befolyásoló körülmény, stb.).

Az eladó (Vállalkozás) kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben.

5.4. Termékszavatosság

A termékszavatosság azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól*, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
(* Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.)

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatosság időtartama új termékeknél a vásárlástól számított: két év.

Termékszavatosság keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

  • kizárólag kijavítást vagy (ha a kijavítás megfelelő határidőn belül nem lehetséges) kicserélést követelhet, kivéve ha
    • a gyártó/forgalmazó a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
    • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
    • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

5.5. Jótállás

  • Jogszabályon alapuló kötelező jótállás.

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott termékekre jótállás – hétköznapi és közismert nevén „garancia” – vonatkozik.
A jótállást nyújtó fél (Vállalkozás) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. Az egyes termékekre vonatkozó jótállási jogok, feltételek, határidők a termékhez adott jótállási jegyen kerülnek ismertetésre.
Használt termékre kötelező jótállás nem, de legalább egy év szavatosság érvényes.

  • Önkéntes jótállás

Ebben az esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként – jól felfogott piaci érdekből – kerül sor.
A vállalt önkéntes jótállási feltételek a termékhez adott jótállási jegyen vagy külön megállapodásban kerülnek ismertetésre.

  • A felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.

Elsősorban vállalkozás – vállalkozás közötti szerződéseknél alkalmazandó, mivel a jogszabályon alapuló jótállás erre nem vonatkozik. Amennyiben a vállalkozás az adott szerződés keretében egyedi jótállást vállal, annak feltételei szerződésben rögzíthetők.

Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén: a Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

A jótállási igény érvényesítése

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő egyéb (pl. kellék- és termékszavatossági) jogaink érvényesítését.

Kötelező jótállás esetén a jótállási idők az eladási ártól függően, sávosan alakulnak (2021. január 1-től):

  • 10.000 Ft – 100.000 Ft eladási ár esetén: 1év,
  • 100.001 Ft – 250.000 Ft eladási ár esetén: 2év,
  • 250.000 Ft eladási ár felett: 3év.

Önkéntes és szerződéses jótállásnál a jótállási jegyen vagy szerződésben szereplő időtartam az irányadó.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő egyéb (pl. kellék- és termékszavatossági, kártérítési) jogaink érvényesítését.

5.6. Közlési és igényérvényesítési határidők

  • A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval/ vállalkozással közölni.
    A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
  • A gyártót/vállalkozást a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
  • Ha a jótállásra kötelezett a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget kötelezettségének, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén a termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

Az aktuális ÁSZF letölthető innen (pdf): ÁSZF